Linderud IL/Linje 5 håndball er drevet på frivillighet og dugnad. Vi er derfor avhengige av at folk stiller på de vaktene vi har. I vår klubb har vi disse dugnadene per dags dato:
Tilsynsvakt Linderudhallen: Vi drifter Linderudhallen på ettermiddag og helg på oppdrag for bymiljøetaten Oslo kommune. Her er oppgavene å føre tilsyn med hallen og være ansvarlig dersom noe skulle skje. Under kamper er man også Fair Play Vert som skal hjelpe til med at alle oppfører seg i henhold til håndballforbundet sine verdier.
Instruks for tilsyn finnes her: Rutiner for tilsynsvakt
Branninstruks finnes her: Branninstruks
Arrangør kamper
Når vi arrangerer kamper har vi i tillegg til tilsyn, ansvar for billett, kiosk og sekretariat.
Følgende oppsett benyttes:
2 personer i sekretariat (1 på klokke og 1 på PC).
1 person i billett.
1-2 personer i kiosk (kommer an på type kamper som spilles)
For de yngste lagene spilles kampene på kortbane. Oppblåsbart mål, pumpe og teip skal ligge på utstyrslager i gangen. Innstruks for rigging av kortbane finnes her: Oppsett for kortbane
I alle kamper fra 11-årsklassen og opp skal det føres digital kamprapport på PC. PC ligger i koffert på lageret under trappa. Instruks for registrering finnes her: Kampregistrering på LIVE.
Brukernavn og passord for innlogging på TurneringsAdmin er klistret på pc. Dersom andre lag står oppført som arrangør må de oppgi brukernavn og passord for deres klubb for at man skal finne kampen.
Kioskrutiner finnes i egen perm i kiosken, og ellers finnes rutiner for vakt her: Rutiner for tilsynsvakt.
LF-hallen
Hver fredag arrangerer Linderud IL åpen hall for ungdommer i området. Her stiller herre- og damelaget på vakter sammen med en ansvarlig fra idrettslaget. Her er oppgavene registrering av ungdommene, rigge opp/ned utstyr og eller se til at alt går bra for seg. Rutiner finnes her: Åpen hall
Juledugnad
Til jul får alle spillere utdelt 5 julekalendere som de skal selge til inntekt for klubben. Kalenderen koster 200kr og kjøperne er med i trekning av premier sponset av gode samarbeidspartnere i nærmiljøet. Mer info angående kalendersalg sendes ut gjennom dugnadsansvarlig/lagleder på lagene.
Over Oslo
De siste årene har vi hatt et godt samarbeid med festivalen Over Oslo som arrangeres på Grefsenkollen i juni hvert år. Vi har her bekledd roller i matutsalg, bar, vakthold, scanning av billetter, rydding osv. En herlig dugnad der man blir kjent på tvers av lag og bidrar til god stemning for festglade deltagere. Denne dugnaden deles 50/50 på klubb og lagkasse. Mer info kommer når det nærmer seg.